Utbytesstudent i Holland

0kommentarer

 
 
Jag har varit utbytesstudent i Holland hos en familj i 5 dagar. Det var en rolig upplevelse jag fick göra om, eftersom jag var utbytesstudent förra året också. Så jag visste hur det skulle gå på ett ungefär!
 
Jag hamnade hos en tjej som är 15 år och som har en bror, mamma och en pappa. De var jättetrevliga mot mig!! Jag fick sova i hennes rum och det gick bra. Vi har bowlat tsm, kollat på bio, klättrat 10 meter upp i luften och varit på en pubb. Såklart har det hänt lite småsaker men jag orkar inte berätta allt! 
 
Jag var ensam från min klass som åkte men jag kände de andra som skulle åka med från Bessemer så det var inget problem. Vi var bara 7 stycken elever och 2 lärare, så det var ganska soft!
 
Jag längtar tillbaka, för jag trivdes så bra i familjen och det kändes tungt att åka ifrån dom efter bara 5 dagar. Men men, har man facebook så kan man hålla kontakten!!
 
Jag tipsar verkligen att vara utytesstudent i något land! För du utvecklas och får fler vänner!! Do it. 
 
Ha de!!
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej