5 days to christmas

0kommentarer


Imorse vaknade jag vid 6 tiden hemma hos Pär. Han skulle till skolan så jag kunde inte ligga och dra mig där. Tog bussen hem i det snöiga morgon vädret. Tog någon macka och kikade på tv, råkade också somna. Men blev väckt precis innan jag skulle dra till bussen mot skolan. Det var sotaren som kom på besök. han skulle fixa något, jag vet inte vad! Så han fick göra sitt och jag drog till skolan. Mötte upp Elleonora och Julia, vi skulle bara in och sälja till " skolmorfarn" Blev 390 spänn in, cashiiing!

Han är vår trogne kund! Stamkund kan man säga..
När jag hade gjort mitt i skolan så stack jag till stan med mitt pick och pack för att leta praktik plats. Det gick väldigt surt i början.. Frågade alla inredningsbbutiker på stan men alla sa nej av olika skäl. Kände mig så himla jobbig när jag gick in till nästa dörr och till nästa.. Men när jag trode jag hade nått botten och inte fått någon praktik och allt bara kändes så himla kasst så kom jag på! Kajsas Skafferi på hörnet vid posten!! Gick in där och frågade, hon sa ja. Bättre än inget. Men är egenteligen sugen på mäklare + att det är ett mycket bättre yrke däremot. Aja om det inte fixar sig med mäklare så vet jg att jag har en säkrad plats.
Känns bra!
Stack hem och tog det lungt, inte gjort ett piss alltså. Ska snart in till kulturskolan för kör avslutning. Kommer nog få lite fika och höra på lite sång!
Ha ett trevligt jullov alla!
Ps. Jag fick mitt jullov faktiskt i fredags, men var bara in och uträttade några ärenden today!

Kommentera

Publiceras ej